Kupiłeś polisę na auto lub mieszkanie, zgłosiłeś szkodę i nie jesteś zadowolony z wysokości wypłaconego odszkodowania? Kontaktowałeś się z Towarzystwem i nie satysfakcjonuje Cię decyzja ubezpieczyciela? Chcesz zgłosić reklamację? Masz do tego prawo.
Od 2015 roku zasady odwołania od decyzji ubezpieczyciela reguluje ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego. Według tego dokumentu masz aż trzy lata na złożenie reklamacji. Pamiętaj jednak, iż warto zrobić to jak najszybciej, ponieważ po dłuższym czasie możesz zapomnieć o ważnych szczegółach zdarzenia.
Decydując się na złożenie reklamacji pamiętaj, aby podać wszystkie ważne informacje:
Wspomniana ustawa dopuszcza kilka form składania reklamacji:
Pamiętaj, że ubezpieczyciel ma 30 dni na odpowiedź. Do tego czasu towarzystwo jest zobowiązane poinformować Cię o decyzji rozpatrzenia reklamacji lub przedłużyć czas odpowiedzi o kolejne 30 dni. Jeśli w ciągu pierwszych 30 dni nie otrzymasz żadnej informacji, zgłoszona reklamacja mus być rozpatrzona na Twoją korzyść.
W sytuacji gdy jednak otrzymasz negatywną odpowiedź na zgłoszenie, masz wybór: odwołać się od decyzji, o ile ubezpieczyciel przewiduje taki tryb, lub zgłosić sprawę do Rzecznika Finansowego.
Ostatecznością jest złożenie pozwu do sądu powszechnego co może być kosztowne i czasochłonne.
Opracowanie:
Sylwia Konopacka Doradca Ubezpieczeniowy
Oddział w Gdańsku
Rynek ubezpieczeń i oferta stale się zmieniają, dbamy o to aby nasza wiedza była aktualna, a oferta najlepsza z możliwych.
Stawiamy na długoterminową współpracę, dlatego z najwyższą starannością przygotowujemy ofertę i dbamy o klienta.
Poufność jest kluczowa w branży ubezpieczeniowej, to również jeden z filarów naszej działalności.
Ubezpieczenia komunikacyjne (Ubezpieczenie OC, Autocasco, NNW), ubezpieczenia nieruchomości i ruchomości domowych, pozostałe ubezpieczenia majątkowe, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
Copyright © Limanówka 2025 | www.informatyk-starogard.pl