Co to jest Assistance?

Ubezpieczenie Assistance to natychmiastowa pomoc udzielana w przypadku zdarzenia ubezpieczeniowego. Wsparcie obejmuje m.in. pomoc drogową w miejscu awarii lub wypadku, holowanie, naprawa na miejscu zdarzenia, pomoc w zakwaterowaniu lub wynajem pojazdu zastępczego. Dokładny zakres ochrony zależy od danego towarzystwa i wybranego wariantu polisy, dlatego przed zakupem ubezpieczenia Assistance należy dokładnie zapoznać się z Ogólnymi Warunkami Umowy a jeszcze lepiej porozmawiać z jednym z naszych Doradców.

 

Na co należy zwrócić uwagę podczas zakupu assistance?

Sprawdź, w jakich sytuacjach będzie przysługiwać Ci pomoc drogowa (tylko wypadek czy również awaria i kradzież).

Zapoznaj się z najważniejszymi zapisami OWU wybranego Towarzystwa Ubezpieczeniowego :

– zakresem terytorialnym (Polska lub Polska i Europa),

– definicjami zdarzeń (głównie: czym w rozumieniu ubezpieczyciela są awaria, wypadek i kradzież pojazdu),

 – limitami na poszczególne świadczenia (np. na ile dni przysługuje Ci samochód zastępczy, na jaką maksymalną odległość zostanie odholowany Twój samochód, czy jest minimalna odległość pomocy od domu),

– wyłączeniem od odpowiedzialności (sytuacjami, w których towarzystwo może odmówić Ci pomocy).

 Jak korzystać z assistance w przypadku zdarzenia?

Zadzwoń do  Centrum Alarmowego. Konsultant telefoniczny, który jest dostępny przez całą dobę zweryfikuje czy i w jakim zakresie Twoja polisa obejmuje zaistniałe zdarzenie i zorganizuje pomoc.

Numer telefonu do Centrum Alarmowego Assistance znajdziesz na swojej polisie lub na stronie internetowej ubezpieczyciela.

Pamiętaj, zanim zadzwonisz do Centrum Alarmowego :

1. Postaraj się zapobiec dalszej szkodzie -postaw trójkąt informujący  o awarii lub zaparkuj auto w bezpiecznym miejscu

2.  Określ swoje położenie,

3. Sprawdź, czy jakieś kontrolki świecą się na desce rozdzielczej

Konsultant zapyta o rodzaj usterki w samochodzie. Poinformuj go, co przestało działać lub jakie lampki kontrolne świecą się aktualnie na desce rozdzielczej

4. Przygotuj polisę i dowód rejestracyjny

Na początku rozmowy konsultant będzie chciał zweryfikować, jakie świadczenia assistance Ci przysługują. Zada Ci pytania o:

  • Twoje nazwisko i adres
  • numer rejestracyjny pojazdu,
  • numer VIN;
  • numer polisy Assistance (lub OC/ AC, jeśli umowa assistance została zawarta w pakiecie z tym ubezpieczeniem),
  • markę i model samochodu;
  • numer telefonu kontaktowego.

 Wyłączenia od odpowiedzialności, czyli kiedy ubezpieczyciel może odmówić pomocy

Każde towarzystwo ubezpieczeniowe przewiduje w swoim OWU sytuacje, w których może odmówić interwencji, pomimo zawartej umowy Assistance.

Wyłączenia od odpowiedzialności dotyczą najczęściej:

  •  działania siły wyższej, np. powódź, huragan lub innego zjawiska uniemożliwiającego realizację usługi,
  •   kosztów usług poniesionych przez Ubezpieczonego, jeżeli działał bez porozumienia z Centrum Alarmowym (wyjątek – kontakt był niemożliwy z przyczyn niezależnych od kierowcy).
  • wskutek zużycia eksploatacyjnego

 Opracowanie:

Alicja Rynkiewicz Doradca Ubezpieczeniowy

Oddział w Gdyni

0
lat doświadczenia
0
ponad milion zawartych polis
0
oddziałów
NASZE WARTOŚCI

PROFESJONALIZM

Rynek ubezpieczeń i oferta stale się zmieniają, dbamy o to aby nasza wiedza była aktualna, a oferta najlepsza z możliwych.

RELACJE

Stawiamy na długoterminową współpracę, dlatego z najwyższą starannością przygotowujemy ofertę i dbamy o klienta.

POUFNOŚĆ

Poufność jest kluczowa w branży ubezpieczeniowej, to również jeden z filarów naszej działalności.

UBEZPIECZENIA

MULTIAGENCJA

Dokumenty w formacie PDF / ZIP

Copyright © Limanówka 2020 | www.informatyk-starogard.pl
Copyright © Limanówka 2020
www.informatyk-starogard.pl