Jeśli zbliża się okres wznowienia polisy a myślisz o sprzedaży auta, możesz wykupić ubezpieczenie z płatnością ratalną. Po sprzedaży na nowego nabywcę przechodzą prawa i obowiązki związane z ubezpieczeniem. A więc to nowy posiadacz będzie miał obowiązek zapłaty kolejnych rat za okres, w którym jest właścicielem.
Po sprzedaży auta Twoim obowiązkiem jest zgłoszenie tego faktu do towarzystwa ubezpieczeń. Zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych masz na to 14 dni. W celu zgłoszenia sprzedaży do towarzystwa ubezpieczeń możesz dostarczyć umowę/fakturę sprzedaży osobiście lub mailowo do naszych doradców. Jeśli miałeś na polisie dodatkowe ubezpieczenia np. Autocasco, wyślemy do towarzystwa wniosek o zwrot składki.
Pamiętaj także o zawiadomieniu Wydziału Komunikacji o sprzedaży auta. Od 1.01.2020r. wszedł
w życie przepis nakładający obowiązek zgłoszenia sprzedaży w ciągu 30 dni. Niespełnienie tego obowiązku skutkuje karą nawet do 1000zł.
Opracowanie:
Klaudia Hoffmann Doradca Ubezpieczeniowy
Oddział w Gdańsku
Rynek ubezpieczeń i oferta stale się zmieniają, dbamy o to aby nasza wiedza była aktualna, a oferta najlepsza z możliwych.
Stawiamy na długoterminową współpracę, dlatego z najwyższą starannością przygotowujemy ofertę i dbamy o klienta.
Poufność jest kluczowa w branży ubezpieczeniowej, to również jeden z filarów naszej działalności.
Ubezpieczenia komunikacyjne (Ubezpieczenie OC, Autocasco, NNW), ubezpieczenia nieruchomości i ruchomości domowych, pozostałe ubezpieczenia majątkowe, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
Copyright © Limanówka 2025 | www.informatyk-starogard.pl